Пiдтримати

Фінансування сектору протидії корупції міжнародними організаціями дозволяє нам залучати необхідні для реалізації наших кампаній та проектів кошти.

Якою є користь від внутрішніх каналів повідомлення у британських, німецьких, французьких та швейцарських компаніях?

В європейських країнах дедалі частіше викривачі використовують внутрішні канали повідомлення. Їх впровадження у державному та приватному секторах передбачене Директивою ЄС, яка була прийнята в квітні 2019 року. Всі країни-члени ЄС мають імплементувати норми Директиви у внутрішнє законодавство протягом двох років.

Доктор Крістіан Хаузера з Швейцарського інституту підприємництва та його колеги Надін Герговіц та Хелен Блюмер з компанії EQS Group AG провели дослідження про те, як внутрішні канали повідомлення стають запобіжним засобом проти неправомірних дій компаній.

В онлайн-опитуванні, яке лежить в основі цього дослідження, взяли участь 331 британська, 352 німецькі, 344 французьких та 365 швейцарських компаній.

До яких висновків прийшли дослідники?

 1) У 2018 році близько 40% опитаних компаній у своїй діяльності зіткнулися з порушеннями чи зловживаннями.
 60% опитаних компаній мають внутрішні канали повідомлення. Вони вживають різні заходи для запобігання або виявлення незаконних чи неетичних дій працівників на ранній стадії. У банках та страхових компаніях найчастіше працівники використовують офіційні форми звітності за допомогою яких, викривачі можуть повідомляти про конкретні або підозрювані порушення поведінки.

2) Кожна третя компанія, яка не має внутрішніх каналів повідомлення для співробітників має на меті їх запровадити найближчим часом. Основними причинами їх запровадження є:
бажання уникнути фінансових втрат,
підвищення етичного та морального іміджу компанії
впевненість у перевагах та ефективності цього інструменту.

3)  У середньому компанії пропонують своїм працівникам три канали для повідомлення інформації: гарячі лінії або кол-центри, мобільні додатки, соціальні медіа та веб-системи інформування. Близько 60% компаній дозволяють викривачам надсилати повідомлення анонімно.

Результати дослідження показують, що компанії, які мають ефективну систему внутрішніх повідомлень, отримують від неї конкретну вигоду. А саме, фінансову стабільність, кращу комунікацію зі співробітниками, зміцнення іміджу компанії, а також покращення внутрішніх процесів та сприяння належній поведінці працівників.

Нагадаємо, в Україні викривачі можуть повідомити про корупційні правопорушення будь-яким з цих каналів повідомлення на вибір:
внутрішніми – керівнику або уповноваженому підрозділу чи особі органу або юридичної особи, де викривач працює;
регулярними – спеціально уповноваженим суб’єктам у сфері протидії корупції;
зовнішніми – через засоби масової інформації, журналістів, громадські об’єднання, професійні спілки тощо.
На сьогодні через рішення Конституційного Суду від 27.10.2020 № 13-р/2020 робота НАЗК лишається частково заблокованою. НАЗК позбавлене можливості отримувати заяви фізичних та юридичних осіб про порушення вимог Закону України «Про запобігання корупції», проводити за власною ініціативою перевірку можливих фактів порушення вимог цього Закону, складати протоколи про адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією тощо.

Текст новини запозичено з офіційної сторінки НАЗК у Facebook.